תשלומים וגבייה

שירותי הפקת החשבון לתשלום וגבייתו נעשים עבורנו על ידי מפעל המים כפר סבא שאחראי על תחום המים בעיר כפר סבא, וזאת על מנת למנוע סרבול וכפל חשבונות לתשלום.

בכוכב יאיר-צור יגאל מלוא החשבון מועבר לתאגיד פלגי שרון, ואילו בכפר סבא מועבר לתאגיד חלק הביוב בתעריף בעוד שחלק המים נשאר עבור מפעל המים כפר סבא.

יודגש כי כל התעריפים נקבעים לתאגיד ללא יכולת השפעה מצידו, על פי חוק על ידי הרשות הממשלתית למים וביוב.

בכפר-סבא הונהג הסדר ייחודי המאפשר מתן תעריף אחיד למים וביוב לפי הרמה הארצית, למרות שהתשלום מתחלק בין שני גופים.

מידע נוסף

לנוחותכם מספר אפשרויות לתשלום חשבון המים עבורנו על ידי מפעל המים כפר סבא:

א. באמצעות הוראת קבע בבנק או בכרטיס האשראי:

 – קישור להורדת טופס – הוראת קבע באשראי

 – קישור להורדת טופס – הוראת קבע בבנק

ב. בבנק הדואר ובכל הבנקים המסחריים

ג. מוקד תשלום טלפוני 1-700-700-285, במועדים הבאים:

מענה אנושי: בימי א-ה בין השעות 8:00-14:00

בימי ג’ גם בין השעות 16:00-19:00

מענה ממוחשב 24 שעות ביממה

 

לשכת שירות כוכב יאיר – צור יגאל

טלפון: 09-7498888

כתובת: מרכז מסחרי מצפה ספיר, צור-יגאל

ימים ושעות קבלת קהל:
בימים א’, ג’ ו-ה’ בין השעות 8:00-13:00
ביום ג’ גם בין השעות 16:00-18:00

לשכת כפר סבא

שירות צרכנים מפעל המים כפר סבא נותן מענה בנושא תשלומים, גבייה

ושירות לקוחות לתושבי כפר סבא וכוכב יאיר – צור יגאל

כתובת: רח’ ויצמן 135, כפר-סבא

טלפון: 09-7634300

פקס:  09-7673815

מייל:  crm@ksaba.co.il 

טלפון חינם לבירורים: 1-800-400-480

 

ימים ושעות קבלת קהל:

א-ה  8:00-14:00

א’, ג’  16:30-19:00 

 

ימים ושעות מענה טלפוני:

א’-ה’  7:30-15:30

א’, ג’  16:30-19:00

לשכת כוכב יאיר – צור יגאל

טלפון: 09-7498888

כתובת: מרכז מסחרי מצפה ספיר, צור-יגאל

ימים ושעות קבלת קהל:

א’, ג’, ה’ 8:00-13:00
ג’ 16:00-18:00

יודגש כי בתחומי כפר סבא יש לפנות להנחיות הנוגעות לחיבור למים למפעל המים כפר סבא בטל’ 09-7634300

בתחומי כוכב יאיר – צור יגאל, אנו ממליצים לפני כל ביצוע פעולה ליצור קשר עם התאגיד בטלפון 09-7655521

להלן הנחיות לקבלת אישור להספקת מים לבניין לפי תקנות התכנון והבנייה (אישורים למתן שירותי חשמל, מים וטלפון), התשמ”א- 1981 והנחיות לביצוע חיבור ראשון של צרכן לרשת המים

(ההנחיות בהתאם לכללי תאגידי מים וביוב-אמות מידה והוראות בעניין הרמה, הטיב ואיכות שעל השירותים שעל החברה לתת לצרכניה-תשע”א-2011-סעיף 7) 78 ו8))

1. כללי

טרם התחלת התכנון, המתכנן ייקבע פגישה בתאגיד לצורך תאום הנדסי בדבר אספקת שירותים למבנה המתוכנן.
במסגת התאום על המתכנן לספק הנתונים הבאים:
  • סוג המבנה ופירוט צריכות המים לפי השימושים השונים
  • חו”ד או פרוגרמה בטיחות בהן יקבעו דרגת הסיכון ואמצעי הבטיחות כולל ספיקות ולחצים דרושים
  • תכנון אדריכלי על רקע תכנית פיתוח כולל גבהים (תנוחה)
  • מפת מדידה של מודד מוסמך מקורית בהתאם לנתונים שייסופקו המתכנן יקבל מידע עקרוני באשר לפתרון אספקת מים וחיבור למערכת הציבורית.

2. אופן הגשת הנספח הסניטרי ומסמכים נלווים

הניספח הסניטרי יוגש על פורמט תיק בנייה (גרמושקה) ויכלול בין היתר:

2.1 תכנית המגרש על רקע גושים וחלקות:

  • קווי בניין
  • גבולות החלקה (המגרש) מודגשים וברורים
  • מדרכות ,כבישים, שבילים, שצ”פים וכד’ מודגשים ווברורים
  • שמות רחובות
  • תכנית פיתוח השטח (הגבהים מוחלטים מגובה פני הים) במגרש ומסביב לו
  • תרשים סביבה בקנ”מ 1:1250 שיכיל סימון האתר,גושים וחלקות
2.2 מסמכים נלווים דרושים:
  • תוצאות בדיקת ספיקות ולחצים ברשת המים (איפיון רשת המים) שבוצעה ע”י מעבדה מוסמכת.
מיקום הבדיקה ייקבע במסגרת הפגישה המוקדמת טרם הכנת התכנית. בבדיקת האיפיון יהיה נוכח נציג התאגיד.
  • חו”ד או פרוגרמה בטיחות סופית (חתומה על ידי מהנדס בטיחות)
  • אישור שירותי הכבאות על ניספח תיאור אמצעי בטיחות אש ואמצעי כיבוי אש
  • במידה ויידרש יצורף גם אישור המועצה בדבר מיקום החיבור הראשי לאספקת המים לבמנה (ייקבע מסגרת הפגישה המוקדמת)

3. תכנית לאספקת המים

בתכנית אספקת המים יסומנו הפרטים הבאים:
  • ההידרנטים ציבוריים הקיימים עד 50 מ’ מכל צד החלקה (המגרש)
  • במידה והתכנון התבצע במגרש בו קיים מבנה מיועד להריסה ייסומן חיבור המים הקיים ומספר מד המים המותקן
  • חישוב ספיקות המים לפי השימושים השונים (לפי הוראות הל”ת)
  • מיקום חיבור המים הראשי (שתואם במסגרת הפגישה המוקדמת)
  • סימון קוים המים המתוכננים בשטח המבנה כולל קוטרם ויעודם
  • חתך המבנה ותכנית סכימתית של האינסטלציה הפנימית של המבנה כולל מיקום מדי המים הדירתיים
  • במידה והמבנה הינו מבנה רב קומות בו מתוכננים מאגרי מים תוגש תכנית סכימתית אך מפורטת של מאגרי המים, משאיבות, מקטיני לחץ וכדומה כולל הפרדה בין המערכות השונות לפי איזורי הלחץ שבמבנה.

 

4. תכנית מערכת הביוב

בתכנית מערכת הביוב יסומנו הפרטים הבאים:
  • שוחת הביוב הציבורית אליה מחובר המבנה (המתחם) כולל רומי תחתית השוחה (I.L) ורום T.L של שות הראשית לצורך בדיקת התאמת עומק השוחה והחיבור על המתכנן להשלים את מדידת השטח לפי הצורך (בהתאם למידע שנמסרה בפגישה המוקדמת).
כמו כן יסומנו כיווני הזרימה בשחוה הראשית.
  • תכנון מערכת הביוב הפרטית (תנוחה), קוטר וסוג הצינורות,מיקום שוחות הביקורת וחתך לאורך בתוך שטח הפרטי כולל פרט התחברות לשוחת הביוב הציבורית.
הערה: לא יורשה חיבור מבנה לשתי שוחות שונות, מערכת הביוב הפרטית תחובר פעם אחת לשוחה ציבורית אחת.
כמו כן יש לתכנן שוחת ביקורת המפרידה בין מערכת הביוב הציבורית לבין מערכת הפרטית בסמוך לגבול החלקה (המגרש) המרחק בין הגבול לבין שוחת הביקורת הפרטית לא יעלה על 2.0 מ’.
במקרה של מתחמים (מבנים קרקע) בהם קיימת מערכת פרטית המונחת לאורך הדרכים הפרטיים לא תאשר הנחת ביבים המחברים מבנים שונים דרך שטחים פרטים של מבנים אחרים.

5. שונות

  • כל התכניות יוגשו על נייר בעותק אחת צבעוני
  • כל התכניות יוגשו כמקשה אחת כמתואר בפרק 2 ולא כחלקים נפרדים
  • בנוסף לכך המתכנן יגיש קובץ pdf של כל אחת מהתכניות בפורמט A3
  • התאגיד רשאי לבקש מסמכים או/ו פרטים נוספים הכל בהתאם לסוג המבנה.

מספר נפשות מוכר

כמות מוכרת משמעה 3.5 מ”ק מים לחודש לנפש, במכפלת מספר הנפשות המוכר לאותה יחידת דיור. בעד כל כמות מוכרת יחויב הצרכן בתעריף 1. בעד כל כמות שמעבר לכמות המוכרת יחויב הצרכן בתעריף 2. חשבון המים נערך עפ”י מספר הנפשות בנכם. באפשרותך לפנות למפעל המים בבקשה לעדכן את מספר הנפשות הרשום בנכס, בצירוף האסמכתאות הנדרשות על פי חוק.

צריכה פרטית

צריכת מים נקבעת עפ״י קריאת מד המים. ההפרש בין הקריאה הנוכחית לקריאה הקודמת קובע את כמות הצריכה ביחידות מטר מעוקב, נכון ליום הקריאה. בהתאם לדין, כל צרכן חייב בתשלום של חיוב מינימאלי עבור צריכת מים, לפי צריכה של 1.5 מ״ק מים לתקופה של חודש, וזאת אף אם צרך פחות מהכמות האמורה באותה תקופה.

 

הפרשי מדידה (צריכה משותפת)

הצריכה המשותפת נקבעת לפי ההפרש בין מדידת מד המים הראשי לעומת מדידת סך מדי המים הדירתיים (משויכים).

 

משק המים והביוב בכפר סבא וכוכב יאיר – צור יגאל

מפעל המים הינו ספק המים בכפר סבא. תאגיד פלגי השרון בע״מ אחראי על אספקת שירותי ביוב בכפר סבא וכן על אספקת שירותי מים וביוב בכוכב יאיר- צור יגאל.
מפעל המים משמש כקבלן הגביה עבור התאגיד ומעביר אליו את הסכומים שנגבו בגין שירותי הביוב בכפר סבא ושירותי המים והביוב בכוכב יאיר- צור יגאל.

הסדר תשלומים

התאגיד רשאי לאשר לבעל חוב להסדיר את חובו באמצעות תשלומים בהתאם לכללי תאגידי מים וביוב (אמות מידה והודאות בעניין הרמה, הטיב והאיכות של השירותים שעל חברה לתת לצרכניה), תשע”א-2011.

תחום אחריות

ספק המים אחראי על רשת המים העירונית עד למד המים הכללי, ובבתים פרטיים עד למד המים הפרטי. האחריות על רשת המים הפרטית ותקינותה חלה על הצרכן בלבד, לרבות בגין אבדן מים הנובע מנזילות או מאביזרים שאינם תקינים וכן לגבי תיקון תקלות ונזילות בצנרת הפרטית או המשותפת.

חישוב חשבון המים

תעריפי המים אחידים בכל הארץ, נקבעים ע״י רשות המים ומשתנים על ידה מעת לעת. סכום החיוב הינו מכפלה של כמויות המים שנצרכו בתקופת החשבון בתעריפי המים, כמצוין על גבי החשבון.

ערעור על חשבון המים

ניתן להגיש בקשה לעריכת בירור של חשבון מים בתוך 30 ימים מהמועד האחרון לתשלום. טפסים מתאימים נמצאים באתר הצאגיד, באתר מפעל המים או במשרדי מפעל המים בשעות קבלת קהל.
על פ׳ סעיף 108 לחוק תאגידי מים וביוב התשס”א 2001 ניתן לערער על ההחלטה בפני הרשות הממשלתית למים וביוב, בכתובת המסגר 14 ת.ד 20365, ת״א, מיקוד 61203 בפקס: 03-7605702 ובדוא״ל: WWW.WATER.GOV.IL פניות הציבור.

בדיקות במערכת אספקת המים

החל מיום 26.6.14 רשאי כל צרכן לבקש מספק המים, אחת לשנה, לבצע את הבדיקות המפורטות להלן, ברשת המים הפרטית (הנמצאת כאמור לעיל באחריותו): בדיקה מיקרוביאלית, בדיקה לעכירות, בדיקה לחומר חיטוי פעיל, בדיקה למתכות הכוללת- בדיקה לברזל, נחושת ועופרת.

לידיעת הצרכנים,עלות הבדיקות תושת על הצרכן המבקש.

לפירוט והרחבה ניתן לעיין בתקנות בריאות העם (איכותם התברואתית של מי שתייה ומתקני שתייה), תשע”ג-2013.

לבירורים בנושאי חיובי מים וביוב, ניתן לפנות למחלקת שירות הלקוחות.
בכל פניה למחלקה בעניין ברור חשבון, יש להצטייד במס’ צרכן

במידה ואתה סבור שהחשבון התקופתי שגוי (בשל צריכה גבוהה או סיבות אחרות), הנך רשאי להגיש לתאגיד ״בקשה לעריכת בירור״, וזאת בתוך 30 ימים מהמועד האחרון לתשלום בחשבון התקופתי המתייחס לתקופת החיוב באמצעות טופס פניות הציבור

צרכן אשר הגיש בקשה לעריכת בירור רשאי, עד שהתאגיד ישלים את הבירור, לשלם בעד תקופת החיוב הרלוונטית תשלום חלקי אשר יחושב לפי הערכת צריכה. על הצרכן להודיע למחלקת שירות הלקוחות של התאגיד על רצונו לשלם ׳תשלום חלקי׳ כאמור לעיל. יתרת החוב מעבר לתשלום החלקי תהיה צמודה למדד עד להשלמת הבירור.

התאגיד מחויב לבדוק את תלונתך ולהשיב לגביה בתוך 14 ימי עסקים. במידה ואינך שבע רצון מהתשובה שניתנה לך, הנך רשאי, בתוך 21 ימים ממועד קבלת ההודעה על תוצאות הבירור, לפנות למחלקת שירות הלקוחות בבקשה לערוך ״בדיקות נוספות״, או לשלוח את מד המים לבדיקה במעבדה.

 להלן פירוט ״הבדיקות הנוספות״ שהחברה תערוך בכפוף להגשת בקשה ותשלום התעריף לפי דין:

  1. האם נערכו עבודות תחזוקה לצנרת בקרבת הנכס, ומהנדס התאגיד קבע כי יש יסוד סביר להניח שהעבודות השפיעו על המדידה.
  2. האם מדי המים בנכס הוצלבו בין צרכנים.
  3. האם מד המים הותקן כנדרש לפי כללי מדידת מים.
  4. כל בדיקה נוספת שלדעת מהנדס התאגיד נדרשת, בנסיבות העניין,לצורך בירור של החיוב.

ביצוע בדיקת בוררות ו/או ״בדיקות נוספות״ כפוף לתשלום התעריפים כדלקמן: (המחירים כוללים מע”מ)

  • שליחת מד המים לבדיקה במעבדה:

למד מים שקוטרו עד ״3/4 כולל – 142.02 ₪.

למד מים שקוטרו מעל ״3/4 – 190.91 ₪.

  • ביצוע בדיקות נוספות כמשמעותן בסעיף ד’, הפרק השני לכללי אמות המידה

למד מים שקוטרו עד ״3/4 כולל – 190.91 ₪.

למד מים שקוטרו מעל ״3/4 – 517.53 ₪.

 

אם יתברר כי יש לערוך תיקון בחשבונך, בעקבות הבדיקות הנוספות ו/או אם יימצא בבדיקת הבוררות שמד המים אינו תקין, יוחזר לך התעריף ששולם על ידך כאמור לעיל.

 

לבירורים בנושאי חיובי מים וביוב, ניתן לפנות למחלקת שירות הלקוחות .

בכל פניה למחלקה בעניין ברור חשבון, יש להצטייד במס’ צרכן.

הטבות לאוכלוסיות מיוחדות

בחודש אפריל 2014 פורסמו “תקנות תאגידי מים וביוב (אמות מידה ורשימת זכאים להפחתה בתשלום לשנת הכספים 2014), התשע”ד–2014”. במסגרת התקנות נוספו מספר קבוצות אוכלוסייה הזכאיות לקבלת ההטבה בתעריף המים.

משמעות ההטבה היא הכפלת הכמות המוכרת לכל מי שמופיע ברשימת הזכאים בתעריף הנמוך לחודש, כלומר: כל אזרח זכאי לקבל 3.5 מ”ק לחודש בתעריף המים הנמוך. האזרחים שמופיעים ברשימת הזכאים מקבלים כמות נוספת של 3.5 מ”ק לחודש בתעריף הנמוך ובסך הכל 7 מ”ק לחודש בתעריף נמוך. ההטבה לזכאי יכולה להגיע לכ-220 ש”ח בשנה.

אם לדעתך הינך כלול/ה באחת מקבוצות הזכאים ולא קיבלת מכתב הודעה בדבר זכאותך, באפשרותך לפנות אל אחד הגופים האחראים לקביעת הזכאות בהם: המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון לגבי נכי צה”ל, הרשות לזכויות ניצולי השואה ולנפגעי פעולות איבה ולברר האם הנך כלול ברשימת הזכאים. ניתן לבדוק באתר האישי הממשלתי את הזכאות להטבה במים. 

 כמו כן, ניתן לפנות למשרדי “פלגי שרון” בשעות קבלת הקהל לבירור זכאותך והימצאותך ברשימת הזכאים כפי שהועברו אליה ע”י אחד הגופים המוזכרים לעיל. היות שמדובר במידע חסוי שכפוף לחוק הגנת הפרטיות, לא ניתן לקבל נתונים ללא זיהוי ודאי של הפונה.
לפרטים נוספים ניתן לעיין באתר רשות המים בכתובת: www.water.gov.i .

אנחנו כאן בשבילך

שירות צרכנים כוכב יאיר - צור יגאל

שעות קבלה

כתובתינו

פרטי התקשרות

שירות צרכנים כפר סבא

שעות קבלה

כתובתינו

פרטי התקשרות

Scroll to Top

התחדשנו!

אנו נרגשים לעדכן שהתחדשנו באתר חדש ומשופר.
האתר כבר באוויר, אך עדיין בהרצה, לכן יתכנו תקלות. אנו עובדים במלוא המרץ לפתור הכל בהקדם.
במידה שנתקלתם בבעיה, ניתן לפנות אלינו ואנו כאן כדי לעזור.

שירות צרכנים מפעל המים כפר סבא
טלפון: 09-7634300
א’-ה’ 07:30 – 15:30
א’, ג’ 16:30 – 19:00

שירות צרכנים כוכב יאיר – צור יגאל
טלפון: 09-7498888
א’, ג’, ה’ 08:00 – 13:00
ג’ 16:00 – 18:00

פלגי שרון – משרדי הנהלה
טלפון: 09-7655521
א’-ה’ 08:00 – 16:00

 לפרטים נוספים אודות שעות הפעילות ומיקום הלשכות ניתן לעיין בלשונית “צור קשר” באתר.

תודה על ההבנה והסבלנות!